The Urban Professional Development School of Amsterdam

Leraar worden.. en een inspirerende leraar blijven.

‘Het opleiden van leraren die goed zijn toegerust voor het onderwijs van vandaag en morgen is niet denkbaar zonder (internationale) praktijkervaring.’

The Urban Professional Development School of Amsterdam

Leraar worden.. en een inspirerende leraar blijven.

‘Het opleiden van leraren die goed zijn toegerust voor het onderwijs van vandaag en morgen is niet denkbaar zonder (internationale) praktijkervaring.’

 

Voorbeelden, artikelen, tips en digitool-overzichten op een rij:

Drie wijze didactische lessen voor afstandsonderwijs
Voorbeelden & toepassingen
Hoe verplaatsen we ons onderwijs naar online?
Onderwijs op afstand  (Leraar.nl)
Wijslijst

Digitale didactiek OU
Edutools
Onderwijs op afstand in het voortgezet onderwijs
Edualdo (platform voor leraren)
Opdracht 'Bestaande video'
Voorbeelden HAN

Concrete didactische tips en webinars over online onderwijs 
Flooow.nl/ict-bijbel/
Les op afstand
Infographic Flipping the Classroom
Het virus zet aan tot 'flippen'
Opdracht 'Formatieve toetsing'
Overzicht van digitale initiatieven
Opdracht 'Geflipte lesactiviteit'

NOA: Places-to-go

Klik op de afbeelding hierboven om naar onze openbare dropbox te gaan. In de dropbox vind je meer informatie over de trainingen. Vertrouwelijke documenten staan op onze intranetpagina.  Beeldbellen is mogelijk via HangOut Meet (van Google). Met NOA beeldbellen kan ook via NOA Amsterdam  Een verzameling van bronnen die ons inspireren (incl. wetenschappelijke artikelen) vind je hier

Aanvullend op de wpb'ers trainingen: animatie beroepopdrachten HvA/FOO:

 

Meerwaarde van Samen Opleiden

[bron:Meta-evaluatie Opleidingsscholen Voortgezet onderwijs 2015 door Ruud van der Herberg en Rianne Versluis]

  • de interactie tussen lerarenopleidingen en werkveld heeft geleid tot het formuleren van een gezamenlijke visie op het opleiden van goede leraren;
  • de interactie tussen lerarenopleidingen en werkveld leidt tot aanpassing, verdieping en aanscherping van de curricula en maakt die praktijkgerichter;
  • de lerarenopleidingen krijgen meer zicht op de dagelijkse praktijk van het onderwijs;
  • de studenten ervaren dat ze vaak direct als volwaardig lid van het team worden gezien en voelen zich welkom. Ze krijgen veel ruimte om te leren en mogen aan veel zaken een bijdrage leveren;
  • het samen opleiden van goede leraren levert de scholen nieuw, enthousiast personeel op;
  • de aanwezige begeleidingsstructuur in de scholen wordt steeds vaker ook benut voor het begeleiden van in dienst getreden beginnende docenten op de school in de vorm van een inductietraject gedurende de eerste twee tot vijf jaar;
  • “zittende” leraren verbeteren hun eigen praktijk door het begeleiden van studenten en startende collegae.

 

 

 
 
 
 

Een partnerschap van zeven conceptscholen in en rond Amsterdam en de Universiteit van Amsterdam, Vrije Universiteit Amsterdam, Hogeschool van Amsterdam, Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten / Breitner Academie, Hogeschool Utrecht en Hogeschool Inholland.

 

TWITTER


NOA heeft + advies van ‘t NVAO-panel. Dank aan alle btrkknn!⁦@sovopamsterdam⁩ ⁦@VUamsterdam⁩ @MetisMontessori⁩… https://t.co/f8ZZQ60Coz NOA

Educating teachers for innovative education: Every day is different, every school is different – InFo-TED… https://t.co/XA7Kx6ssxs NOA

CONTACT

Pieter Calandlaan 182

      1068 NT Amsterdam

      The Netherlands

+31 614635663

mail @ noa-amsterdam.nl

Impressie

NOA-Amsterdam maakt gebruik van functionele en analytische cookies om de website goed te laten werken.
Meer informatie Akkoord