Het fantastische van leren in een brede conceptschool is dat je als docent heel creatief kan zijn in het vormgeven van de les. We zijn niet gebonden aan methodes en integreren de vereisten van de overheid in zelfontworpen lesprojecten. Zo heb ik dit jaar met mijn klassen in de lessen Nederlands een tijdschrift gemaakt, een journaal opgenomen, fictieve verhalen verfilmd, een project georganiseerd waarin leerlingen leerden pitchen en nog veel meer. Het werken met de leerlingen aan deze projecten voelt niet als werk of stage, maar als een speeltuin. Bij leerlingen wordt het vuur ontstoken, met plezier doen ze mee om iets moois en kwalitatief goeds te maken. Leren zonder dat het voelt als leren, dat is wat ik wil voor hen. Van het onderwijs een feest maken. Bij NOA staat passie voor het onderwijs en leren van en met elkaar centraal. Ik kan daar als leraar in opleiding heel goed mijn passie voor het onderwijs in de praktijk brengen en ik ga graag door met het lesgeven.

Sip Markink, leraar in opleiding in 2015-2016 (Nederlands)

Een partnerschap van negen conceptscholen in en rond Amsterdam en de Universiteit van Amsterdam, Vrije Universiteit Amsterdam, Hogeschool van Amsterdam, Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten / Breitner Academie, Hogeschool Utrecht en Hogeschool Inholland.

 

TWITTER


@gamedidactiek en het krijgt een vervolg, toch? https://t.co/LoOvkChPju NOA

Op de BUP hebben we de prototypes van het traject rondom gamedidactiek gepresenteerd! Veel geleerd en met plezier… https://t.co/FKHPRDO3Fy NOA

CONTACT

Pieter Calandlaan 182

      1068 NT Amsterdam

      The Netherlands

+31 614635663

mail @ noa-amsterdam.nl

Impressie

NOA-Amsterdam maakt gebruik van functionele en analytische cookies om de website goed te laten werken.
Meer informatie Akkoord